【インタビュー】「ブロックチェーンとそのテックは政治から切り離すべき」元米通貨監督庁長官が語る可能性

今回は「【インタビュー】「ブロックチェーンとそのテックは政治から切り離すべき」元米通貨監督庁長官が語る可能性」についてご紹介します。

関連ワード (Coinbase、Spring Labs、インタビュー、暗号資産、金融包摂等) についても参考にしながら、ぜひ本記事について議論していってくださいね。

本記事は、TechCrunch様で掲載されている内容を参考にしておりますので、より詳しく内容を知りたい方は、ページ下の元記事リンクより参照ください。


Brian Brooks(ブライアン・ブルックス)氏は若い頃、生活費や教育費をクレジットで借りて賄った。今の同氏があるのはそのような信用貸しをする消費者向け金融サービスのおかげである。

ブルックス氏はコロラド州の小さな町の出身だ。この町は、経済を牽引していた唯一の製鉄所が閉鎖されて大きな打撃を受けた。数年後、彼が14才のときに父親が他界し「まっとうな人生」を送りたいなら自身で道を切り開くしかないと悟った。彼は大学とロースクールに行くために学費を稼ぎ、8%という高金利で10万ドル(約1100万円)以上の学費ローンを受けた。

彼はこの経験について苦々しく思うどころか、チャンスを得られたことに対して感謝している。

「クレジットがあれば、現金を出す余裕がないときでも、欲しいものを手に入れられる」とブルックス氏はいう。

その後同氏は、世界最大のデジタル通貨プラットフォームとなった時価総額数十億ドル(数千億円)のシリコンバレー発スタートアップCoinbase(コインベース)の最高法務責任者(CLO)を務めた。ブロックチェーンと暗号資産(仮想通貨)は、同氏が常に心にとめている目標である「ファイナンシャル・インクルージョン(金融包摂)」を推し進めるための大きな潜在力を秘めた技術だ。

2020年5月、ブルックス氏は民間企業から公的機関へと移り、連邦通貨監督庁(OCC)長官代理の職に就いた。連邦通貨監督庁での在職期間は短かったが、そこでさまざまな経験をする。具体的には、当時法制化に関してさまざまな論争があった銀行設立免許、暗号資産、融資に関する法律の制定に尽力した。そして2021年1月、同氏は同職を辞任し、民間企業に戻ることになった。

2021年3月、ブルックス氏はデータ共有スタートアップSpring Labs(スプリング・ラブズ)に初代独立取締役として就任した。同氏は実は5年前にSpring Labsのアイデアを最初に思いついたグループの一員だったため、今回の就任はさまざまなキャリアを一巡してスタートに戻るかたちとなった。

同氏のSpring Labsでの目的は、革新的なマインドセットと、フィンテック企業が一変させようとしている旧態依然たる銀行システムに関する知識の両方を持つ同氏の経験を業務に活かすことだ。銀行システムの運営に実際に携わったことのある同氏は「何が問題なのかをよく理解している」と確信している。

「すばらしいアイデアを持ってはいるものの、自分たちが改善しようとしている分野の専門知識が不足しているテック企業が本当に多いと思う。私の場合、銀行とクレジット基盤システム運営組織の内部でかなりの期間キャリアを積んだため、改善する必要がある部分を明確に把握している。それは、安全面と匿名のデータ共有だ」と同氏はいう。

民間企業に戻ること、ブロックチェーンでファイナンシャル・インクルージョンを実現できる理由、政治をテクノロジーから切り離す必要があると考える理由について、同氏に聞いた。

このインタビューはわかりやすくするために編集されている。

TC:Spring Labsの業務について教えてください。

ブルックス氏:Spring Labsの目的は、ブロックチェーンを使って、データのネットワーク効果を強化することです。これにより、従来の信用調査システムでは排除されてしまう人たちの 弁済能力を信用調査機関等が予測できるようになります。すべてのブロックチェーンがオープンソースのノードネットワークであることを考えると、これはブロックチェーンが持つすばらしい潜在性の1つだと思います。

このネットワークに接続できるデータソースの数が増えるほど、利用者の弁済能力を査定するための環境が強化されます。Spring Labsが成功して規模が十分に拡大すれば、40億~50億人の人たちをクレジットシステムから排除せずに済むようになります。十分なデータがあるため、特定の個人について、信用リスクが低く、クレジットカードを発行しても問題ないと予測できるようになるからです。住宅ローンやクレジットカードの有無は関係ありません。当社の中核となる使命は、より多くの人たちがクレジットカードを使えるようにすることです。

TC:豊富なデータというのは、家賃を滞納せずに支払っているとかそういうことでしょうか。

ブルックス氏:はい、そういったことです。例えば、銀行の口座で繰り返される入出金に関する情報などもそうですし、サブクスリプション料の支払い、定期的に発生する支払い、資産や所得に関する情報などもそうです。これらはすべて、その人の信用リスクの判断材料になります。

TC:なるほど。同じような使命を掲げた他のスタートアップに関する記事をいくつか書いたことがあります。

ブルックス氏:ええ。ただ、私がここ4~5年、暗号資産とブロックチェーンに関する仕事に多くの時間を費やしてきたのは、分散ネットワークの方が、例えば米国のすべての家主に登録してもらって、家賃の支払い状況を追跡できるデータ共有サービスを提供するよりも、常に多くのデータを収集できるという考え方が基盤にあるからです。つまり、家賃の支払いは信用リスクを判断する点で確かに良い材料になりますが、他にも数百に及ぶ適切な判断材料があるということです。

クルマの所有者であれば、クレジットで購入したかどうかは弁済可能性に関する適切な判断材料です。近隣の不動産価格が上がっているか下がっているかといった情報も、良い判断材料になります。重要なのは、データの種類にとらわれず、特定の判断材料の有無に関係なく、どのような人でも査定できる豊富なデータ環境を生成することです。将来のクレジット支払い状況を予測するデータ要素もあります。こうしたデータは精緻化され、ネットワーク上にあらゆるデータが構築されていきます。これはいわばSpring Labsの秘密兵器とも言えるものです。

TC:OCCの在職期間中に成し遂げた最も大きな仕事は何ですか。

ブルックス氏:OCCを運営していたときに2つの規制を法制化しました。1つは「貸付時の利率を有効とする(Valid When Made)」ルール、もう1つは「真の貸し手(True Lender)ルール」と呼ばれるルールです。これらのルールの目的は透明性を強化することです。

私が在職中に行ったもう1つの仕事は、Anchorage(アンカレジ)という暗号資産企業に最初の設立許可を与えたことです。また、暗号資産の取り扱いが許可される銀行に関するガイダンスも作成しました。このガイダンスは、この1年で暗号資産の採用が促進されたことと大きな関係があると思っています。

暗号資産世界で最大の課題の1つは、暗号資産で取引している人が、暗号資産を使ってテロリストへの送金や資金洗浄を行っていないことを確認することです。これが問題となるのは、暗号資産は銀行による制限を受けることなく(銀行を介さずに)直接取り引きできるためです。通常、小切手を切ると、銀行のシステムの中で受取人について確認が行われ、その人物が何かのブラックリストに掲載されていないかチェックされます。現金を使用する場合は、現金取引報告書に記入する必要があります。しかし、暗号資産の場合はそのようなチェックはありません。ブロックチェーンによる検証の話に戻りますが、Spring Labsが構築した仕組みの1つは、政府も含め、取引を処理する人が「このビットコイン取引の送信先が誰であるかを確認できない」と言えるようにするソリューションです。

Spring Labsのソリューションを使えば、相手を特定できなくても、相手が悪意のある人物ではないことを確認できます。Spring Labsではデータを匿名化するため、相手の氏名は分かりません。しかし、当社のブロックチェーンには大量の個人識別情報が登録されているため、相手が安全かどうかは判断できます。しかも、通常ブロックチェーン上で保証される匿名性の基本原則に違反することもありません。匿名化データ共有の実現がフィンテック業界で最も重要なブレークスルーの1つであると言われる所以です。

TC:相手に悪意があるかどうかをどのようにして見分けるのですか。

ブルックス氏:ブロックチェーンの本人確認では、大量のデータに基づいて確率的判断を下します。そのため、例えばあなたがVladimir Putin(ウラジミール・プーチン)ではないことを確実に判定することはできません。ですが、あなたは、昨日パロアルトのスターバックスでラテを買った人であるとか、Netflixのサブスクリプション料を23カ月間支払い続けている人であるといったことは分かるわけです。確率的判断を下すというのは、あなたが何らかの違法行為に関わっている可能性が統計的に低いという判断ができるようにする、ということです。実はこの方法は、公的な機関のリストにあなたが掲載されているかどうかを調べるよりも、正確である確率がはるかに高いことが分かっています。公的機関のリストでは、タイポやミススペル、ときには、名前の姓と名が逆になっているなど、さまざまな間違いが含まれている場合があります。

TC:ある創業者が「今の若い世代は銀行システムに対して不信感を持っている。彼らがこうした新しいデジタルソリューションやネオバンクといったものを受け入れる理由もそこにある」と話していました。若い世代が銀行システムに対して不信感を持っているというこの指摘についてどう思いますか。

ブルックス氏:若い世代に限らず、もっと上の年代の人でも銀行に対して不信感を持っている人はたくさんいると思います。金融危機を体験した人なら誰しもそうした感覚を持っているでしょう。個人的に、銀行システムは、システムとしては強力で人々の信頼に値すると思っています。私がかつて率いていたOCCやその他の機関には数千人の経験豊富なプロフェッショナルたちがいて、銀行の安全性、確実性、コンプライアンスを毎日のようにチェックしているからです。間違いや違法行為があれば、リアルタイムで指摘されます。その点は確信があります。

しかし問題があります。これは金融の特性ですが、例えば、5年前にクレジットカードの返済遅延があるため、一定期間、融資を受ける際の利子率が大幅に高くなるといったことが起こります。こうしたことは、クレジット管理会社や銀行業務の本質的な部分であり、多くの人、特に若者が疎外感を覚える理由でもあります。

例えば、あなたが、2020年パンデミックの最中に大学を卒業したばかりの若者だとします。仕事も見つからず、信用(弁済能力)もないため、車を買ったり、クレジットカードを作るのも困難な状態です。こうなると、銀行システム全体があなたを何らかの方法で排除するために存在していると感じるようになります。このような銀行システムに不快感を覚える一方で、あなたでもクレジットを利用できる(銀行を介さない)直接融資プラットフォームや分散型ファイナンスプラットフォームの存在を知ると、当然ながらそのようなフィンテックに目を向けるようになります。フィンテックは、従来の銀行システムが残した(差別的な)ギャップを埋めるために存在しているのです。

銀行は信頼できますが、銀行のサービスを利用できるのは社会の6~7割くらいの人たちです。若者、低所得者、マイノリティ、移民といった人たちが銀行を利用しようとすると、大きなギャップに悩まされることになります。それこそ我々が改善しようとしている点です。銀行はこの国の標準層にサービスを提供するために存在しており、フィンテックは市場の意欲をうまくコントロールして、標準層から除外された人たちに向けたサービスを構築しています。

フィンテックが政治的論争の的にされた理由が理解できないと私が言っているのはそのためです。フィンテックを巡って戦いが起こっているようですが、これが一体どこから起こったのかよく分かりません。ある種の超党派の戦いのようです。少し前の話になりますが、米下院金融サービス委員会議長Maxine Waters(マキシン・ウォーターズ)氏がバイデン政権の移行チームに送った手紙を見ると、新政権への要望がいろいろ書かれているのですが、その中に旧政権がフィンテックに対して行った政策をすべて白紙に戻すこと、というのがあります。これを読んで私は「なぜ」と思いました。確かに、旧政権ではいくらか政治的な措置も行ってきたことは分かっていますが「Stripe(ストライプ)に銀行設立認可を与えるべきだと思う」という発言がなぜ政治的なのでしょうか。この発言のどの部分が政治的なのでしょう。Stripeは大規模な金融仲介サービスに従事している会社であり、銀行設立免許というのはまさにそうした企業に与えるものです。これのどこが政治的なのでしょうか。ここから、銀行設立認可や、先ほど触れた真の貸し手ルールへと話は拡大していきます。

TC:フィンテックが政治的論争の的になった背景について説明していただけますか。

ブルックス氏:どうやら、フィンテックを気に入らない人たちがいるようなのです。とりわけ民主党員に多いようです。私の前職の後任に特定の候補者がいたのですが、フィンテックについて肯定的な発言をしたために就任を拒否されたようです。これもそういう背景があったからだと考えられます。フィンテックの本質は、銀行システムからまともなサービスが受けられない人たちを救うことですよね。

例えば、米国人が本当に化石燃料を禁止すべきだと思っているなら、そうすべきです。政治家はそれを法制化し、それが人々が望んでいたものと違っていたら責任を持って対処するべきです。誰に融資するかの判断を、銀行のCEOが社会の代表として行うというのは望ましくありません。テクノロジーから政治を切り離す必要があります。

我々はみな、さまざまなことを行っていますが、それが隣近所で評判が良い行動なのかどうか、あるいは銀行の頭取に高く評価されて信用評価の向上につながっているかどうかといったことはまったくわかりません。自分が共和党員であるがために地元の銀行の頭取に住宅ローンを拒否されているように感じることなど起きてはならないのです。

TC:この国でファイナンシャル・インクルージョンを実現するというあなたの願望は、ご自分が大人になるまでの経験と関係があるのかもしれないという記事を読みました。その辺りについてお話しいただいてもよろしいでしょうか。

ブルックス氏:かまいませんよ。私がクレジットで借り入れをして若い頃の生活費や教育資金を調達したというのは秘密でも何でもありません。私は小さな町で育ちました。この話をするときはいつも、私の人生に大きな影響を与えた2つの悲劇についての話になります。悲しい言い方になりますが、私が子どもの頃にこの町は「死んでしまった」のです。私は幼少期をコロラドの活気のある工場都市で過ごしました。町はきれいで、鉄鋼労働者の組合が組織されていたため高い雇用水準を維持していました。すばらしい時代でした。ところが私が11才か12才の頃、工場が閉鎖され、突然、活気のある愛すべき小さな町は2桁台の高失業率を記録するまでになってしまったのです。最悪でしたし本当に悲しい思いをしました。

その2年後、父が他界しました。ですから、町が死んだ後すぐ、父も亡くなったのです。まっとうな人生を送るつもりなら、16才になったらすぐに仕事を見つける必要がありました。また、大学とロースクールへ行くための高額な学費も借りる必要がありました。これは公言していることですが、この学費は国の補助利率では借りることができませんでした。当時、所得税に基づいて学生ローンが減免されることはなかったため、数十万ドルの学生ローンを8%の利子で返済しなければなりませんでした。それでも、ローンが組めるだけでありがたかったのです。

そのため、私はクレジットで支払うことを悪いことだと思っている人たちとは違います。さまざまな研究によると、クレジットの利用額が多いほど貧困は少なくなることが分かっています。ツイッターなどでこのような発言をすると、政治に関心のある人から「いやそうじゃない。クレジットの利用額が多いほど借金が増えるのだ」という反応がありますが、これに対して私は次のように返します。「それは意味が分かりませんね。クレジットと借金は同じことでしょう。私が言いたいのは、クレジットを利用すれば、現金がなくて支払えない場合でも欲しいものを手に入れることができるということです。教育費、起業資金、住宅購入資金など、あらゆるものにクレジットが使えます」。

私は、実際、こうしたものすべてにクレジットを利用してきた人間として、他の人も自分でリスクを負うことができるようにすべきだという道徳的で偉そうなエリート主義的な立場は取りません。私は8%の利子というリスクを引き受けた結果、今の人生を手に入れることができました。ですから、そのようなリスクを負うべきではないなどと他の人に伝えることが私の義務だとは思いません。私はクレジットの利用を大いに勧めたいと思っています。クレジット利用額が大きいほど社会は良くなると信じています。フィンテックには、銀行システムからまともなサービスが提供されない人たちに然るべきサービスを提供できる可能性が十分にあります。私は、分散ネットワークによって(金融システムの利用者に対する)こうした差別の一部が解消されると考えています。

画像クレジット:Bryce Durbin


【原文】

Brian Brooks grew up on credit. And for him, that’s a good thing.

Brooks is from a small town in Colorado that took a big hit when the steel factory — the main driver of its economy — shut down. A couple of years later, when Brooks was 14, his father passed away, and it became very clear to Brooks that if he wanted “any kind of life,” he’d have to hustle. He got a job and, in order to go to college and then law school, he took out six figures’ worth of student loans at an 8% interest rate.

But instead of being bitter, Brooks is grateful that he even had that opportunity.

“Credit is what allows you to get something that you couldn’t otherwise afford to pay cash for,” he says.

Years later, Brooks would go on to serve as chief legal officer of Coinbase, a multibillion-dollar Silicon Valley startup that has become one of the world’s largest digital currency platforms. To Brooks, blockchain and cryptocurrency hold great potential to further financial inclusion, a cause he holds close to his heart.

Then in May 2020, Brooks moved from the private sector to the public sector, when he took on the role of Acting Comptroller of the Currency of the OCC. Brooks’ tenure at the OCC was short, but eventful. He helped enact some controversial legislation around bank charters, cryptocurrency and lending. In January, he left that post with plans to return to the private sector.

In March, Brooks announced he’d be joining Spring Labs as the company’s first independent director. Brooks had come full circle with the data-sharing startup, considering he was among the group that first conceived the idea of Spring Labs five years ago.

His goal there is to bring to bear a combination of an innovation mindset coupled with a knowledge of the traditional banking system that fintechs are trying to disrupt. Having actually been responsible for running the banking system, Brooks believes he has “a good sense of what’s broken.”

“I think that there are a lot of tech companies that have really great ideas but they’re not very expert in what it is that they’re trying to fix,” he says. “And, for me, having spent so much time inside of banks and inside of the credit infrastructure, it’s pretty clear to me what it is that needs to be better. And it really is secure, anonymous data sharing.”

TechCrunch sat down with Brooks to hear more about his return to the private sector, his thoughts on why blockchain is the answer to financial inclusion and why he thinks politics need to be taken out of tech.

This interview has been edited for clarity and brevity.

TC: What does Spring Labs do exactly? 

Brooks: The purpose of Spring Labs is to use blockchain to create a much richer network effect of data that allows the credit bureaus and others to predict the creditworthiness of people who are not in the traditional credit bureau system. And that’s one of the amazing promises of blockchain, considering that all blockchain is an open-source network of nodes. 

So the more data sources you can connect up to that network, the richer the environment is to allow you to assess people’s credit worthiness. The vision is that once Spring Labs is successful and has scaled this, we will no longer have to exclude 4 to 5 billion people from the credit system because we’ll have data…that allows us to predict that this person is a good credit risk and should get a credit card, regardless of whether they have a mortgage or a credit card. The core mission of the company is to bring credit to more people.

TC: When you say richer data, you mean things like paying rent on time?

Brooks: Yes, stuff like that, but also for example, information about recurring bank credits and debits. Also subscription payments, recurring payments of any kind and also asset and income information — all of which is relevant to whether you’re a good credit risk.

TC: Yes, I’ve written about a couple of other startups that have similar missions.

Brooks: Yes, but the reason I’ve spent so much time on crypto and blockchain personally over the last four or five years is the idea that a decentralized network is always going to gather more data than a company that has focused for example on signing up all of the landlords in America to do a data-sharing service where you can track rent. I mean rent is a good element, but there are hundreds of elements that can be relevant.

Do you own a car, for example? Whether it’s on credit or not is a relevant element to whether you’re likely to pay. Or whether home prices in your neighborhood are rising or falling, that’s another thing that’s relevant. So the point is to be agnostic about the kind of data but to generate a data environment that is rich enough that any given person can be assessed, even if they don’t have this or that element. There are still data elements that would predict future credit performance and it’s refining that and assembling all of that on the network that is kind of the Spring Labs secret sauce.

TC: What do you believe were some of your biggest accomplishments during your time at the OCC?

Brooks: When I was running the OCC, we enacted two regulations, one of which was called a “Valid When Made” rule and the other was called the True Lender Rule. And the purpose of those rules was to provide clarity. 

Another thing I did during my time there was to grant the first charter to a crypto company called Anchorage. We also provided guidance about what banks can permissibly do with cryptocurrencies. Which I believe had a lot to do with driving the adoption of crypto over the last 12 months.

One of the biggest problems and challenges in the world of crypto is how do you make sure that people who are transacting in crypto are not sending money to terrorists or not using crypto to engage in money laundering. And it’s a problem because the whole promise of crypto is to allow people to transact peer to peer without the need for a bank limit, right? So normally if you’re writing a check, it goes to the banking system and the bank looks to see who the payee is and figure out if they’re on some list or if you’re using cash there are these currency transaction reports you have to fill out. That’s not the case with crypto. So one of the things that Spring Labs has built — coming back to this idea of blockchain validation — is a solution that allows people, including the government, to say “I don’t know who the person is that Mary Ann is sending bitcoin to.” 

But the Spring Labs solution tells us that person isn’t a bad guy. We may not know that that person is Brian Brooks because Spring Labs anonymizes the data. But we have brought a lot of identifying information on the blockchain and can tell you that it’s safe, or it’s not safe, without violating the basic principles of anonymity that normally exist on blockchain. It’s one of the reasons why having anonymized data sharing is one of the most important breakthroughs in fintech itself.

TC: How is it able to tell whether it’s safe or not?

Brooks: Blockchain identity verification is making probabilistic judgments based on a large amount of data. So, it may not know for sure that you’re not Vladimir Putin. But what it does know is that you’re a person who bought a latte at a Starbucks in Palo Alto yesterday of that you’re a person who has a Netflix subscription you’ve been paying on for 23 months. And so when we make these probabilistic judgments, we can reduce to a statistical low rate the likelihood that you’re engaged in some kind of malfeasance. It turns out that’s actually much more likely to be accurate than if we’re pinging a government list to see if you’re on it, because government lists have typos and misspellings and at times, the last name is the first and the first name is the last. So there are all kinds of errors in that. 

TC: A founder I spoke to recently said that this younger generation has a distrust of the banking system and that’s why they’re so open to all these new digital offerings and neobanks. What are your thoughts on this perceived distrust of the banking system right now by the younger generation?

Brooks: I think there are plenty of people in the older generation who have also had trust issues with banking. Anybody who went through the financial crisis probably has a feeling about that. I would say that the banking system as a system is strong and deserves people’s trust. And what I mean by that is you have the agency I used to lead and other agencies who you know have thousands of seasoned professionals who are examining these banks for safety and soundness and compliance, every day. Where they find mistakes and malfeasance, they address it in real time. So I have a lot of confidence in that. 

The problem is though, there are things about just the nature of finance — the idea that somebody is charging you a significant interest rate to borrow money for a period of time because you had a ding on your credit, say five years ago. Those are things that are inherent in the credit management and business of banking, and that’s the thing that makes a lot of people — especially young kids — feel excluded. 

So imagine, for example, if you’re a young kid who just graduated college last year in the pandemic. And you can’t find a job and you don’t have the traditional indicators of creditworthiness, so it’s hard for you to buy a car or get a credit card. Now you feel like the whole banking system exists to exclude you in some way. So that sort of sucks, except it turns out that there are peer-to-peer lending platforms, decentralized finance platforms and other things that will allow you to access credit. So that’s a reason I think why young people are looking to these fintechs — because the fintechs exist to fill the gaps that are left behind by traditional banking.

The banks are trustworthy, but the banks are trying to serve sort of like the middle 60% of society. But if you’re young, lower income or a minority or an immigrant or whatever…there’s a big gap in the banking sector which we’re always trying to improve. So at some level the banking sector is about serving the middle part of the country, and fintechs are harnessing market incentives to build products for those people that have been excluded. 

That’s why I don’t understand why fintech has become so politicized.  There seems to be a war on fintech and I don’t understand where it’s coming from. And it seems to be kind of like a bipartisan war. If you go back and look at the letter that Maxine Waters, the House Financial Services Committee chairman, sent to the Biden transition team back in December — among the things she wanted them to do was to roll back every single thing we did on fintech. I just asked myself, “Why?” I understand there were some things we did that were somewhat political but why is it political to say that we think Stripe should be eligible for a bank charter? What is political about that? Stripe is a company that is engaged in major financial intermediation, which is what the bank charter is all about. Why is that political? And that extends to bank charters and the true lender rule that I talked about earlier. 

TC: Can you elaborate on how you think fintech has become politicized?

Brooks: It seems to be that people, especially Democrats, don’t like fintech. You’d argue that that’s why there’s a particular candidate for my old job, that apparently was kiboshed because he said positive things about fintech. The whole point of fintech is to serve people that aren’t well-served by the banking system, right? 

For example, if Americans really think that we should ban fossil fuels, then we should ban fossil fuels. Politicians should enact that and bear the consequences if that isn’t what people want. We don’t want bank CEOs making those decisions for us as a society, in terms of who they choose to lend money to, or not.  We need to take the politics out of tech. 

All of us do a lot of different things, and we have no idea on a given day, whether what we’re doing is popular with our neighbors or popular with our bank president or not. I don’t want the fact that I sometimes feel Republican to be a reason why my local bank president can deny me a mortgage.

TC: I read that you had a personal experience growing up that maybe led you to this desire to help increase financial inclusion in the country. Is that something you’re comfortable talking about?

Brooks: It’s no big secret that I grew up on credit. I grew up in a small town and I guess the way I usually put it there were sort of these two seminal tragedies in my life. I don’t want to say that my town died when I was growing up…but I was a young kid in this lovely prosperous factory town in Colorado that was pretty and had high employment with good union jobs for steel workers. It was great. And then when I was like 11 or 12 or whatever age, the factory closed, and suddenly we went from being a lovely prosperous little town to having enormously high double-digit unemployment. It was a disaster and really really sad. 

And then a couple years after that, my dad died, and so the town died and then my dad died. What I had to do pretty quickly, if I was going to have anything like a life, is I had to get a job on my 16th birthday. I also had to borrow a lot of money to go to college and law school. And as I tell everybody, I didn’t borrow it at a federally subsidized rate. Those days you couldn’t deduct your student loans on your income tax, so I had to pay 8% interest on my six figures of student loans. And thank God that was available. 

So I’m not one of these people who thinks it’s a bad thing for people to have credit. I mean, all of the studies show that more credit equals less poverty. And yet whenever I say that on Twitter or whatever, the politically minded will say “No, more credit equals more debt.” It’s like, I don’t know what that means because credit and debt are the same thing, but what I mean by it is that credit is what allows you to get something that you couldn’t otherwise afford to pay cash for — whether that’s an education or start a business, or buy a house, right?

As a guy who benefited from all of that, I don’t take a moralistic or elitist stance that other people should be able to take a risk on themselves. I took a risk on myself at 8% interest, and it’s what allowed me to have the life that I have and I don’t think it’s up to me to tell other people that they shouldn’t be allowed to do that. So I’m a big credit evangelist. I really believe that more credit is better for society than less. And I think fintechs are likely to deliver that to people that are not well-served by the banking system. I am a believer in the idea that decentralized networks take some of the discrimination out.

(文:Mary Ann Azevedo、翻訳:Dragonfly)

2021年4月13日暗号資産(仮想通貨)の相場概況 | みんなの仮想通貨

4月13日9時時点での暗号資産市場の相場概況をお届けします。上昇率のトップはUniswap、下落率トップのはTenxでした。なお、過去7日間において、 Bitcoin Gold が +120.63%と大きく上昇。

2021年4月12日暗号資産(仮想通貨)の相場概況 | みんなの仮想通貨

4月12日9時時点での暗号資産市場の相場概況をお届けします。上昇率のトップはElastos、下落率トップのはQtumでした。なお、過去7日間において、 Bitcoin Gold が +175.45%と大きく上昇。

暗号資産を支払手段とした販売取引の会計処理について | ゼロス監査法人

企業が暗号資産を決済手段として販売取引を行った際の会計処理について解説していきます。暗号資産を支払手段として販売取引を行った場合、顧客に販売対象の資産が移転し、履行義務を充足した時点で収益が認識されます。また、収益計上金額は販売時点の暗号資産の時価によって決定されます。

ブロックチェーン・暗号資産ニュース週間まとめ|2021年4月11日〜17日 | 仮想通貨ニュースメディア ビットタイムズ

コインブック「暗号資産交換業者の登録」を完了. 金融庁は2021年4月16日に、Non-Fungible Token(NFT)を活用したデジタルトレーディングカードプラットフォーム「NFTトレカ」などを展開している東京都港区の企業「株式会社coinbook(コインブック)」を暗号資産交換業者に登録したことを発表しまし ...

仮想通貨で現物の逆指値が可能な取引所!使い方やメリットとデメリット【暗号資産】|SACHI@とんがりコイナー🔺|note

どうも個人投資家のSACHIです(◍•ᴗ•◍) 仮想通貨の相場が盛り上がりボラが激しくなって来てるよね。利益が出ていても下落ターンを不安に思うトレーダーも多いと思います。 下落に備える目線も大切だけど保有していないと不安・・・(▰˘◡˘▰) そんな状況の打開策として逆指値(ストップ)を設定する事も選択肢の1つになるので今回の記事は「逆指値の実践的な使い方・メリットとデメリット」です。 >>>【約9,600円分】仮想通貨を無料でもらえるキャッシュバック一覧 逆指値とは何か? 逆指値とは指値注文とは逆の注文なのです。 指定価格よりも

米暗号資産(仮想通貨)交換業最大手のコイン…:暗号資産交換業最大手が上場:時事ドットコム

米暗号資産(仮想通貨)交換業最大手のコインベースが14日、米ナスダック株式市場に上場した。米メディアによると、終値ベースの時価総額は約860億ドル。写真は仮想通貨の相場が表示されたスマホ画面=13日撮

暗号資産の税務調査が強化される可能性 | 公認会計士税理士甲田拓也事務所

2020年コロナの影響で税務調査があまり行われなかったこともあり、2021年の調査では税務当局としても昨年の分を挽回する勢いでの調査強化が囁かれています。そんな中で今年の税務調査では暗号資産(仮想通貨)が重要な調査テーマになるかもしれません。

仮想通貨関連株の下げ続く トルコが暗号通貨と暗号資産の使用禁止=米国株個別 - 2021年04月17日04:15 ...

 マラソン・デジタル、ライオットといった仮想通貨関連株の下げが目立っている。きょうはビットコインも下落しており、関連株も利益確定売りが強まっているようだ。トルコ中銀が取り返しのつかない損害と取引リスク...

仮想通貨(暗号資産)週報「下値は限定的でもう一段の上値トライ」(4月第3週) | 仮想通貨羅針盤 ビットコイン

今週ももみあいを継続すると見ていましたが、コインベースの上場でナスダック100もビットコインも史上最高値更新となりました。

高い利回りで流行りの暗号資産(仮想通貨)レンディングはかなりハイリスクである件│お金に生きる

最近、暗号資産(仮想通貨)界隈がまた盛り上がり始めています。そんな暗号資産で最近流行りなのが暗号資産レンディングです。かなり高い利回りとなっていますが、実はかなりハイリスクなんですよ。

【米国株】ビットコイン&仮想通貨関連銘柄まとめ【暗号資産】 - ウミノマトリクス

ビットコインに代表される仮想通貨(暗号資産)に関連される米国株市場で購入できる銘柄をまとめていきます。

暗号資産と分散投資のメリット 外国為替FXを例に(CoinDesk Japan) - Yahoo!ニュース ...

暗号資産が使えるお店 暗号資産について 暗号資産とは icoとは エアドロップとは ico/エアドロップスケジュール 上場通貨リスト 取引所比較 国内取引所比較 海外取引所比較 分散型暗号資産取引所dex ウォレット ウォレットとは レジャーナノについて ...

金融庁、暗号資産交換業者を新たに1社登録 | NFTサービスのcoinbook 執筆: Cointelegraph

保存されました。保存したアイテムを参照してください。 この記事はすでにあなたの保存したアイテムに保存されています 金融庁、暗号資産交換業者を新たに1社登録 | NFTサービスのcoinbook 金融庁は16日、暗号資産交換 ...

初心者向け暗号資産の世界覗いてみませんか? | ブログ初心者 失敗してもいいじゃん~失敗しないとわからない

暗号資産の取引所のオススメを紹介しています。私自身が収益化までの道のりで随分遠回りをしてきましたので、読者の方には、近道?かはわかりませんが、オススメの取引までの道筋を素人だから伝えれることってあると思い記事にしました。

暗号資産と分散投資のメリット 外国為替FXを例に - ニュース・コラム - Y!ファイナンス - Yahoo!ファイナンス

暗号資産が使えるお店 暗号資産について 暗号資産とは icoとは エアドロップとは ico/エアドロップスケジュール 上場通貨リスト 取引所比較 国内取引所比較 海外取引所比較 分散型暗号資産取引所dex ウォレット ウォレットとは レジャーナノについて ...

投資「ココナラライターの暗号資産投資レポート!全体的に高騰か!?私見も交えて考察してみました!」 | 活字ロードショー

暗号資産のチャートをみていると、その上がり方の異常さをみることができます。 この異常な上がりが何を意味しているのかを考察すると、いろいろ今後の見通しも付きやすくはなると言えます。

トルコが購入決済で暗号資産の使用禁止、ビットコイン下落 ...|Yahoo!ニュース - Yahoo! JAPAN|モノバズ

アンカラ 16日 ロイター] - トルコ中央銀行は、モノやサービスの購入決済で暗号資産(仮想通貨)を使用を禁止した。重大なリスクがあり、「回復不可能な」損害の可能性があるためとしている。 官報に掲載された法律で中銀は仮想通貨、...

資産運用 暗号資産関連の最近のニュースまとめ - ムッチーの資産運用

こんにちわ、ムッチーです( `ー´)ノ 早速、今日の体重を! 73.8kg 昨日からマイナス0.4kg ようやく・・・73kg台に・・・。 今日の食事 朝:バナナ、ヨーグルト 昼:パスタ 夜:ササミ、饅頭 本日の歩数:計測しておりません(´・ω・`) 本日の運動:お休みしました( ;∀;) 朝の気温が山のほうでは3度とか表示されていましたね。寒いわけですね。 春はいつからなのでしょうね。きっと、気が付いたら夏になっているのでしょうけど・・・。 (個人的なIPOメモ) ・ステラファーマ 申し込み済み 楽天証券 ・ネオマーケティング 申し込み済み 楽天証券、SBI証券

トルコ「暗号資産の決済利用」禁止へ|2021年4月30日から新規制導入 | 仮想通貨ニュースメディア ビットタイムズ

トルコの中央銀行が『仮想通貨決済を禁止する新たな規制』を2021年4月30日から導入することが明らかになりました。2021年4月16日の発表によると、この規制では「暗号資産が直接的・間接的に使用される決済サービスの両方」が禁止されており、「決済サービスプロバイダーが仮想通貨決済に ...

ポイ活で暗号資産購入!!今月2回目のマクロミル交換 - 眼鏡サラリーマンの節約・投資生活!!

こんにちはグッチです(*'ω'*) 今月もコツコツとポイ活しております♪ 今回は2回目のマクロミルの交換をいたしました♪ 丁度、昨日は価格が下がっていたので絶好のチャンスでした(#^.^#) // 今回の交換条件明細 交換ポイント:1000ポイント(1000円分) 交換通貨:イーサリアム 総交換ポイント:12,000ポイント 現在評価金額:¥36,051 運用期間:8か月 はい!!あいも変わらずイーサリアムに突っ込んでます♪ 8か月で12,000ポイントだとポイ活にしては結構貰ってる感じが個人的にはします!! なによりも現在の評価額が¥36,000と約3倍になってます♪ まだまだ先の話ですけれ…

2021-04-17 現在の暗号資産の状況(OK Coin Japan). - FXで有り金全部溶かした人の末路

2021-04-17 現在の暗号資産の状況(OK Coin Japan). 2021 / 04 / 17. CryptoCurrency(暗号通貨取引) OK Coin Japan にて Ethereum Classic(ETC) を取り扱ったという事で,2021-04-10 に 3000[JPY]だけ入金して買えるだけ買ってみた. ※指値を入れても何故か Pending Position が Open しないので ...

Coinbase - Buy & Sell Bitcoin, Ethereum, and more with trust

Coinbase is a secure platform that makes it easy to buy, sell, and store cryptocurrency like Bitcoin, Ethereum, and more. Based in the USA, Coinbase is available in over 30 countries worldwide.

Coinbase - Buy/Sell Cryptocurrency

Coinbase is a secure online platform for buying, selling, transferring, and storing cryptocurrency. Please note that Coinbase no longer supports this browser.

Coinbase (@coinbase) | Твиттер

Последние твиты от Coinbase (@coinbase). Coinbase is the easiest place to buy and sell crypto. Our mission is to create an open financial system for the world. For support: @CoinbaseSupport.

Coinbase - Home | Facebook

Coinbase. 296,547 likes · 11,481 talking about this. World's leading digital currency company. ETH2 staking rewards are coming soon to Coinbase. Learn how you may be able to put your Ethereum to...

Coinbase - Wikipedia

Coinbase, Inc. (Coinbase) is a cryptocurrency exchange platform that operates remote-first without an official physical headquarters. The company was founded in 2012 by Brian Armstrong and Fred...

Coinbase Review 2021: The Ultimate Guide to The Exchange, Is it...

Read our Full Review of Coinbase - Is it safe to use? Is it user-friendly ? Read our Ultimate guide to Coinbase in 2020

Coinbase

Coinbase Support. created by Unixchaosa community for 8 years. submitted 11 days ago by coinbasesupportOfficial Coinbase Support[M] - announcement.

Coinbase Review (2021 Updated) - IMPORTANT- Read Before Using

Coinbase is one of the most respected cryptocurrency exchanges around. In this reivew I'll explain what you HAVE to know before using it.

Coinbase IPO: Here's What You Need To Know - Forbes Advisor

Coinbase, the largest cryptocurrency exchange in the U.S., has announced plans to go public—but it will eschew a traditional IPO in exchange for a so-called direct listing.

Coinbase Review 2021

Coinbase is the most popular platform to buy cryptocurrencies like Bitcoin, Ethereum, and Litecoin.

金融包摂イニシアティブ - Temenos Japan

金融包摂イニシアティブ. Temenosのソリューションにより、金融機関はデジタルに、そして物理的な流通チャネルを通じて、スペシャリストや関連商品を迅速に配備できます。

包摂 по Английский, перевод, Японский-Английский Словарь - Glosbe

Check '包摂' translations into English. Look through examples of 包摂 translation in sentences, listen to pronunciation and learn grammar.

美股 财报季!金融股看法,点位!MSFT、RKT、BABA更新 - YouTube

加会员前必读!大家好,视野环球财经的会员功能开通了。【如何加入会员?】建议用非苹果系统,用电脑端打开,苹果系统,手机端有时候看不到"加入"按钮!在你手机或电脑端,打开视野环球财经栏目,在订阅旁,有一个"加入"按钮,点击加入即可。

持続可能な開発目標 - Wikipedia

持続可能な開発目標(じぞくかのうなかいはつもくひょう、英語: Sustainable Development Goals: SDGs〈エスディージーズ〉)とは、持続可能な開発のために国連が定める国際目標で、17の世界的目標、169の達成基準、232の指標がある。

金融云_金融云解决方案_aws金融服务云解决方案 - Aws云服务

AWS 为银行、支付、资本市场和保险等金融服务机构提供他们实现今天的差异化和适应未来需求所需要的安全且具有弹性的全球云基础设施和服务。

首页-星火钱包官网_互联网金融_p2p_网贷投资

网贷第三方: 星评社 星火智投 贷罗盘 和讯 鸣金网 网贷之星 网贷天地 第一网贷 网贷谈 贷易查 网贷包打听 更多 >. 著 作 类: 《P2P网贷基金》 《基于社交网络的P2P借贷信用风险管理研究》 《中国P2P企业投资价值评价报告》 《P2P网贷之产业链金融模式与创新》.

HK ifc mall 香港國際金融中心商場 - Home | Facebook

HK ifc mall 香港國際金融中心商場, Central District, Hong Kong. 84,112 likes · 148 talking about this · 384,203 were here. Also find us on (Sina Weibo)... See more of HK ifc mall 香港國際金融中心商場 on Facebook.

币安宝理财|最好的数字货币理财平台|币安

金融业务.

"金" [jīn] на русском - Китайско-русский словарь и переводчик...

Перевод "金" [jīn] с китайского на русский. Китайско-русский словарь с поиском по иероглифам, примерами использования и произношением.

加密数字货币全球图表

让我们一起回顾2020年加密货币的状况 - 从去中心化金融的崛起到比特币牛市,还有更多.

美日联合声明:承诺在2050年实现温室气体净零排放

以国兴大道为核心轴 海口将建5公里长"金融街". 华润置地1.03亿元拿下加井岛近10公顷海域使用权. 张雨绮疑似新恋情被拍 男友是小8岁的帅哥提琴手.

俄罗斯手表网 - 莫斯科第二手表厂"Slava"官方网站。 俄罗斯表专门卖店

贸易公司《SLAVA》是莫斯科第二手表厂的继承者,是手表品牌《Slava》、《Specnaz》、《Derzhava》、《PETROFF》的制造商,并且是这些品牌在莫斯科与圣彼得堡的有着我们自己零售网络的独家分销商。我们提供售后维修服务和客户委托制造服务。我们的俄罗斯手表商店位于莫斯科和圣彼得堡。 - - 在表店里呈现的俄罗斯牌手表深受旅游者和外国驻俄代表的欢迎。 - - 我们的网店可以寄货到世界任何地方。请在网址上写明小交流窗户,发电邮到shop@slava.su或者下单,我们会马上用中文来答复您。

baidu.com

The site owner hides the web page description.

金融監督管理委員會證券期貨局全球資訊網

有關為保障投資人或受害人權益修正證券交易法等金融八法沒收規定之說. 會計師管理 證券期貨業防制洗錢及打擊資助恐怖主義專區 境外資金匯回金融投資管理運用辦法專區.

您的交易投资专家 | 盛宝银行集团 Saxo Bank Group

Saxo Group 盛宝集团是一家受到全面监管的持照丹麦银行,专业从事全球金融市场的在线交易和投资业务。

郭 文贵 | ВКонтакте

e租宝, P2P金融, 700亿人民币诈骗案, 高息集资,诈骗, 2016 - YouTube.

南京招聘网_南京人才网_南京人才招聘信息-猎聘

猎聘南京招聘网提供南京招聘、南京人才信息。南京招聘网每日更新10000+南京高薪职位招聘信息任你选寻,南京求职找工作就来猎聘南京招聘网频道。

一周大事解读:江派众高官势危 习或废常委制 · Issue #20 · 5fan/88

✪ 本站永久网址 https://Git.io/88 ✪ 一键翻墙 ✪ 简单快速的翻墙软件 ✪ 即时更新 ✓完全免费 ✓免安装 ✓无插件无广告 【软件介绍】 联系QQ: 2631264995 | 微信:152968657 欢迎交流 ■ 世界聚焦活摘器官罪恶 【大纪元2016年07月11日讯】上周(2016年7月3日至7月9日),国际持续聚焦中共江泽民集团活摘器官罪行;习近平将“打虎”目标指向江泽民及江派现任常委,近十名江派国级高官传出处境不妙的消息;习阵营释放废除常委制...

【楽天市場】 Shopping is Entertainment!

楽天市場はインターネット通販が楽しめる総合ショッピングモール。楽天ポイントがどんどん貯まる!使える!毎日お得なクーポンも。あす楽利用で翌日にお届け。食品から家電、ファッション、ベビー用品、コスメまで、充実の品揃え。

MBA智库百科,全球专业中文经管百科

证券 股票 外汇 期货 基金 银行 保险 货币 金融理论 货币理论 银行理论 股价型态 股票投资方法 股权 股票分析指标 股票指数 股票技术理论 股票技术指标 证. 券交易所 证券交易制度 债券 债券分析工具 债券指数 期货交易所 期货技术理论 汇率 货币政策 货币单位 投资 投资理论 贷款 商业票据 信用卡 金融...

Nifd 国家金融与发展实验室

与英国退出欧盟谈判有关的不确定性对过去四年全球不确定性增加的影响程度约为11%,峰值水平超过30%。 [1] PIIE 给美联储金融监管副主席的建议 PIIE高级研究 [2] BIS 对大型金融科技企业的政策选择 卡斯滕斯于1月21日发表演讲,主要讨论了公共政策如何面对大型金融科技企业。

曹山石 (@caolei1) | Твиттер

未来,监管部门肯定会强化信披要求,包括上市公司,发债企业,甚至未上市的公司,对中小企业,都会逐步建立强制性的碳、气候相关信息披露要求。 同时,金融机构也要披露碳、气候相关信息。

Ulož.to

Ulož.to je československou jedničkou pro svobodné sdílení souborů. Nahrávejte, sdílejte a stahujte zdarma. Kredit umožní i stahování neomezenou rychlostí.

交通银行 - 交银金融网

交通银行胡志明市分行成立于2011年2月,持有商业银行全牌照。 分行为中越企业提供全面金融服务,为赴越南投资、承包工程以及开展中越经贸交流的中资客户提供全方位的支持,主要有:公司客户各类存款、贷款、国际.

有限公司

Перевод '有限公司' с китайского на русский: общество с ограниченной ответственностью, ООО, компания с ограниченной ответственностью

英国金融时报 - Ft中文网

英国《金融时报》获英国最高新闻奖. FT自2008年以来首次获得年度最佳报纸大奖,并赢得另外三个奖项:商业和金融报道奖、环境报道奖和新闻团队奖。

Hsbc香港滙豐銀行 - 滙豐工商金融服務

服務指示截止時間. 保安及防範金融罪行. 您將離開滙豐工商金融網站。 請注意其他網站的政策會跟我們網站的條款及細則和私隱政策有所不同。 現在會開啟一個新的視窗進入另外一個網站。

2019年世界经济形势与展望 | Department of Economic and Social Affairs

必须紧急采取具体的政策行动,减少全球经济风险,为稳定、可持续的经济增长夯实 基础。动态的、包容性的全球经济对于实现《2030年可持续发展议程》的宏伟目标至 关重要。决策者必须遏制金融脆弱性和贸易争端升级带来的短期风险,推进实现经 济、社会和环境目标的长期发展战略。果断的政策行动,关键是在应对气候变化、可 持续金融、可持续生产与消费、克服不平等等重要领域进行多边、合作、长期的全球决 策。同时还必须推动建立更具包容性、更加灵活、反应更加积极的多边体系。

Tushare大数据社区

Tushare运行三年多以来,数据从广度和深度都得到了提升,Pro版正是在此基础上做了更大的改进。 数据内容将扩大到包含股票、基金、期货、债券、外汇、行业大数据,同时包括了数字货币行情等区块链数据的全数据品类的金融大数据平台,为各类金融投资. 和研究人员提供适用的数据和工具。

首页 - 理财通 - 腾讯官方理财平台

推荐产品. 合作金融机构. 请使用IE内核浏览器操作. 我是正文内容,注意.

大牟田・荒尾・熊本市・佐賀で新築注文住宅を建てるならアーバンホーム

熊本のデザイナーズ新築・注文住宅ならアーバンホームへ。熊本県(熊本市・荒尾・玉名)や福岡県南部(大牟田・柳川・久留米・みやま)佐賀県(佐賀市・鳥栖市・神崎市)、琉球沖縄でデザイナーズ新築・注文住宅の家づくりを行なっています。

Why run alone when you can partner with Lab mix Jingles ...

Jingles' story: If your routine includes runs, hikes or long walks, you must meet Jingles! He's a small and affectionate puppy who has all the love in the world to give. In just a short time ...

Coronavirus: Orange County reported 80 new cases and five ...

The OC Health Care Agency reported 80 new cases of the coronavirus on Saturday, April 17, increasing the cumulative total in the county to 252,884 cases since tracking began. There were five new ...

Peoria, Illinois - Wikipedia

Peoria (/ p i ˈ ɔːr i ə / pee-OR-ee-ə) is the county seat of Peoria County, Illinois, and the largest city on the Illinois River.As of the 2010 census, the city had a population of 115,007. It is the principal city of the Peoria Metropolitan Area in Central Illinois, consisting of the counties of Marshall, Peoria, Stark, Tazewell, and Woodford, which had a population of 373,590 in 2011.

Choate Rosemary Hall - Wikipedia

Choate Rosemary Hall (often known as Choate; / tʃ oʊ t /) is a private, co-educational, college-preparatory boarding school in Wallingford, Connecticut, United States.Founded in 1890, it took its present name and began a co-educational system with the 1971 merger of The Choate School for boys and Rosemary Hall for girls.

CannaCon Returning to In-Person Events In 2021 ...

Spring has sprung in 2021 and, with vaccination efforts having ramped up throughout the U.S. and internationally, CannaCon — the nation’s leading business-to…

Save Citation | bioRxiv

bioRxiv - the preprint server for biology, operated by Cold Spring Harbor Laboratory, a research and educational institution

Apr 17 | Furkids Monthly Vaccination Clinic | Alpharetta ...

Saturday April 17, 2021: Furkids Animal Rescue and Shelters'...

Inland Empire - Wikipedia

The Inland Empire (IE) is a metropolitan area and region in Southern California, inland of and adjacent to Los Angeles.It includes the cities of western Riverside County and southwestern San Bernardino County, and is sometimes considered to include the desert communities of the Coachella and Victor Valleys, respectively on the other sides of the San Gorgonio Pass and San Bernardino Mountains ...

Ah, spring, when an ol' gal's fancy turns to … kvetching ...

Years 1-40 called Phase 1. Years 41-80 called Phase 2. Years 81-120 called Phase 3, or whatever you want. How great it is to be in the same phase as my kids and Sophia Loren.

University Lab vs Catholic - N.I. | Baseball | 4/17 | MaxPreps

View pregame, in-game and post-game details from the University Lab (Baton Rouge, LA) @ Catholic - N.I. (New Iberia, LA) non-conference baseball game on Sat, 4/17/2021.

Apr 17 | Furkids Monthly Vaccination and Microchip Clinic ...

Saturday April 17, 2021: Furkids Animal Rescue and Shelters'...

University of Central Oklahoma - Wikipedia

The University of Central Oklahoma (UCO or Central State) is a public university in Edmond, Oklahoma.It is the third largest university in Oklahoma, with more than 17,000 students and approximately 434 full-time and 400 adjunct faculty. Founded in 1890, the University of Central Oklahoma was one of the first institutions of higher learning to be established in what would become the state of ...

Physics of poo: Why it takes you and an elephant the same ...

Defecation duration is surprisingly similar throughout the mammal world. Elephant image via www.shutterstock.com.The ancient Chinese practiced copromancy, the diagnosis of health based on the shape, size and texture of feces. So did the Egyptians, the Greeks and nearly every ancient culture. Even today, your doctor may ask when you last had a bowel movement and to describe it in exquisite detail. Sure, it’s uncomfortable to talk about. But that’s where science comes in, because what we don’t like to discuss can still cause harm. Irritable bowel syndrome, inflammatory bowel disease, gastrointestinal infections and other poop-related ailments cost Americans billions of dollars annually. But trying to stem these problems was not our main motivation for trying to figure out some of the physics of defecation. It was something else, much more sinister. From personal observation, into the lab When parenthood hits, it hits hard. One of us is a working dad who survived by learning a new set of skills, one of which was fecal analysis. Years of diaper changes and then potty training turned me from a poo-analysis novice to a wizened connoisseur. My life passes by in a series of images: hard feces pellets like peas to long feces like a smooth snake to a puddle of brown water. Unlike the ancients, we didn’t believe that we could predict the future from children’s stool. But we did think it was worth trying to understand where all these shapes come from. Having a laboratory to answer questions about the everyday world is one of the distinct pleasures of being a scientist. As fluid dynamicists, we joined forces with colorectal surgeon Daniel Chu, and two stalwart undergraduates, Candice Kaminski and Morgan LaMarca, who filmed defecation and hand-picked feces from 34 mammalian species at Zoo Atlanta in order to measure their density and viscosity. Raw footage of an elephant at the Atlanta Zoo. We learned that most elephants and other herbivores create “floaters” while most tigers and other carnivores create “sinkers.” Inadvertently, we also ranked feces from most to least smelly, starting with tiger and rhino and going all the way to panda. The zoo’s variety of animals provided us with a range of fecal sizes and shapes that served as independent pieces of evidence to validate our mathematical model of the duration of defecation. We also placed the feces in a device called a “rheometer,” a precision blender that can measure the properties of liquid-like and solid-like materials such as chocolate and shampoo. Our lab shares two rheometers with Georgia Tech physicist Alberto Fernandez-Nieves. We have since categorized the rheometers as the “clean rheometer” and the “David Hu rheometer” – which has seen its fair share of frog saliva, mucus and feces. The secret to the speed What else did we learn? Bigger animals have longer feces. And bigger animals also defecate at higher speed. For instance, an elephant defecates at a speed of six centimeters per second, nearly six times as fast as a dog. The speed of defecation for humans is in between: two centimeters per second. The relationship between body mass M and defecation time. Symbols represent experimental measurements; dashed line represents best fit to the data; solid line represents the theoretical prediction. Yang et al, DOI: 10.1039/C6SM02795D, CC BY-ND Together, this meant that defecation duration is constant across many animal species – around 12 seconds (plus or minus 7 seconds) – even though the volume varies greatly. Assuming a bell curve distribution, 66 percent of animals take between 5 and 19 seconds to defecate. It’s a surprisingly small range, given that elephant feces have a volume of 20 liters, nearly a thousand times more than a dog’s, at 10 milliliters. How can big animals defecate at such high speed? Mucus on the surface of rat feces shines at t = 0 and evaporates in less than 30 seconds. Yang et al, DOI: 10.1039/C6SM02795D, CC BY-ND The answer, we found, was in the properties of an ultra-thin layer of mucus lining the walls of the large intestine. The mucus layer is as thin as human hair, so thin that we could measure it only by weighing feces as the mucus evaporated. Despite being thin, the mucus is very slippery, more than 100 times less viscous than feces. During defecation, feces moves like a solid plug. Therefore, in ideal conditions, the combined length and diameter of feces is simply determined by the shape of one’s rectum and large intestine. One of the big findings of our study was that feces extend halfway up the length of the colon from the rectum. Pandas poo, too. A unified theory of pooping Putting the length of feces together with the properties of mucus, we now have a cohesive physics story for how defecation happens. Bigger animals have longer feces, but also thicker mucus, enabling them to achieve high speeds with the same pressure. Without this mucus layer, defecation might not be possible. Alterations in mucus can contribute to several ailments, including chronic constipation and even infections by bacteria such as C. difficile in the gastrointestinal tract. Beyond simply following our scientific curiosity, our measurements of feces have also had some practical applications. Our defecation data helped us design an adult diaper for astronauts. Astronauts want to stay in space suits for seven days, but are limited by their diapers. Taking advantage of the viscosity of feces, we designed a diaper that segregates the feces away from direct contact with skin. It was a semifinalist in the NASA Space Poop Challenge earlier this year. It just shows that physics and mathematics can be used everywhere, even in your toilet bowl.This article is republished from The Conversation, a nonprofit news site dedicated to sharing ideas from academic experts. Read more:The frog tongue is a high-speed adhesiveWhy do public bathrooms make us so anxious, and why aren’t we doing anything about it?Hummingbird tongues are tiny pumps that spring open to draw in nectar The authors do not work for, consult, own shares in or receive funding from any company or organization that would benefit from this article, and have disclosed no relevant affiliations beyond their academic appointment.

Atlatls lay stuck in the ground near a target | News ...

Atlatls stick up from the ground near a target Thursday in Columbia. The atlatl throwing was part of a lab for an MU archaeology course.

Richard Rivera's Instructional Manual for Building a ...

ENG2575 OL83 Technical Writing, Spring 2021. Open Search. Search the OpenLab Submit ...

Rust (fungus) - Wikipedia

These windborne haploid spores often infect the alternate host in Spring. They are rarely observed outside of the laboratory. Rust fungi are often categorized by their life cycle. Three basic types of life cycles are recognized based on the number of spore types as macrocyclic, demicyclic, and microcyclic.

Tuxedo cat Ruby is a real gem - Orange County Register

Why run alone when you can partner with Lab mix Jingles? AAVs given OK by Marines to go back into the water after deadly accident last summer Ah, spring, when an ol' gal's fancy turns to ...

USSANews.com | The Tea Party's Front Page.

New evidence has emerged in the case of 73-year old Karen Garner, an 80-pound woman with dementia and sensory aphasia. Newly-released video shows Garner was beaten to the point of having her arm broken and her shoulder dislocated while being arrested for an alleged attempted theft of $13.88. In June

O.Andrieu Abondance (@abondance_com) | Twitter

The latest tweets from @abondance_com

Apr 17 | DHS Theatre Presents "If you wanna switch seats ...

Saturday April 17, 2021: A new project from the Verbatim Performance Lab (VPL) at New York University’s Steinhardt School of Culture,...

インタビュー - Wikipedia

インタビュー(英語: interview)とは、二人かそれ以上の間での会話で、一方が他方に質問をして情報を得るために行われるものである。

オタクのインタビュー - YouTube

ネットで話題になった爆笑インタビューまとめてみた - Продолжительность: 2:23 青青 14 594 633 просмотра.

インテリア用品 | 家具・雑貨・日用品 他 | H&M Jp

アクセントになるインテリア雑貨から、シンプルデザインの家具まで、幅広いラインナップをオンラインショップで早速ご覧ください。 ファッション、ビューティ、インテリアのホットなトレンドを紹介します。

Ikeaオンラインストア【公式】|家具・インテリア雑貨通販 - Ikea

IKEA 世界中にファンを持つ北欧スウェーデン発のIKEA(イケア)の家具や生活雑貨は、「より快適な毎日を、より多くの方々に」をモットーに、低価格ながら品質の良い素材を使い、機能的に設計されています。オンラインストアなら、日本全国どこからでもお買い物が可能。

ユニクロ|Uniqlo Live Station...

UNIQLO LIVE STATIONとは、ライブ配信中にリアルタイムに直接商品をご購入できるサービスです。日々を彩るアイテムやスタイルを発信します。

Google 翻訳

checkhistory. インドネシア語. checkhistory. キニヤルワンダ語.

株式会社インターネットイニシアティブ (IIJ) - Home | Facebook

See more of 株式会社インターネットイニシアティブ (IIJ) on Facebook. PagesBusinessesPublic & Government ServicePublic Utility CompanyInternet Service Provider株式会社インターネットイニシアティブ (IIJ).

となりのヤングジャンプ

ヤングジャンプ編集部が運営する無料Webマンガサイト、となりのヤングジャンプ。編集部が厳選したオリジナル漫画が楽しめます。オリジナル漫画だけでなく、ヤンジャン作品の試し読みも公開中です。

ケイン・ヤリスギ「」 (@kein_yarisugi) | Твиттер

Последние твиты от ケイン・ヤリスギ「♂」 (@kein_yarisugi). このアカウントには、性的興奮を催すリンクや破廉恥な画像を多数含みます。 もし嫌悪感を感じたらミュートないしはブロック下さい。

ビビッドアーミー | ゲームスタート - G123.jp

戦場を極彩色で染めろ!色鮮やかな戦場を陸・海・空軍&美少女英雄と駆け巡る!大人気オンライン戦略ゲーム【ビビットアーミー】を今すぐプレイ!ビビアミ - G123

少年ジャンプ+|人気オリジナル連載が全話無料!の最強WEBマンガ誌

アプリなら『SPY×FAMILY』『地獄楽』などオリジナル連載が初回全話無料で読める!人気マンガを毎日無料で更新中。WEB発の新作や少年ジャンプの人気作、メディア化した大ヒット作まで充実のラインナップ。面白いマンガを先読みするなら「少年ジャンプ+」。

Broadcast Your Own Program / Enjoy One-to-one Video Chat - FC2 Live

FC2ライブは自分の番組を配信することや、2ショットのライブチャットをすることができます。放送者はおこづかいを稼ぐこともできます

エロ探-あなたにピッタリなエロサイトが見つかる!!

エロポイント.

ヘンタイ・シンファイ | ВКонтакте

. ヘンタイ・シンファイ запись закреплена.

Yoox...

5000以上のブランドのウェア、シューズ、バッグ、デザインアイテムが揃うYOOX(ユークス)でショッピング | 簡単でスピーディな返品 | 安全なお支払いシステム | 迅速なお届け

ソーシャル・ネットワーキング サービス [mixi(ミクシィ)]

mixi(ミクシィ)は、日記、写真共有、ゲームや便利ツール満載のアプリなど、さまざまなサービスで友人・知人とのコミュニケーションをさらに便利に楽しくする、日本最大規模のソーシャル・ネットワーキングサービスです。

ソニーミュージックオフィシャルサイト

ソニーミュージック公式サイト。所属アーティストの最新ニュースやリリース情報、ビデオ、ライブ・イベント出演情報、メディア情報などを掲載。

「テクノロジー」の動画素材 - 4K、HD動画クリップ | Shutterstock

4k00:19デジタルライトの速度、ネオン光線がデジタル技術のトンネルに入る。 3Dレンダリング.

【楽天市場】 Shopping is Entertainment!

楽天市場はインターネット通販が楽しめる総合ショッピングモール。楽天ポイントがどんどん貯まる!使える!毎日お得なクーポンも。あす楽利用で翌日にお届け。食品から家電、ファッション、ベビー用品、コスメまで、充実の品揃え。

オンキヨーホームエンターテイメント株式会社

オンキヨーグループ総合サイトです。NEWS、企業情報、IR情報、オンキヨーグループの情報などを掲載しています。

Hondaホームページ :本田技研工業株式会社

製品ラインアップ. 取扱店検索. カタログを見る.

Yahoo! JAPAN

あなたの毎日をアップデートする情報ポータル。検索、ニュース、天気、スポーツ、メール、ショッピング、オークションなど便利なサービスを展開しています。

ログイン - Google アカウント

Google アカウントでログイン. 別のアカウントでログイン アカウントを作成.

新型コロナウイルス - Google ニュース

インド. パキスタン.

価格.com - 「買ってよかった」をすべてのひとに

「買ってよかった!」と思えるお買い物は価格.comから! パソコンや家電から、ファッション、食品に至るまで、あらゆる製品・サービスを、販売価格やクチコミ情報、ランキングなどの視点から比較・検討できる、お買い物支援サイトです。

同人誌・同人ゲーム・同人ボイス・Asmr...

「DLsite 同人 - R18」は同人誌・同人ゲーム・同人音声のダウンロードショップ。お気に入りの作品をすぐダウンロードできてすぐ楽しめる!毎日更新しているのであなたが探している作品にきっと出会えます。国内最大級の二次元総合ダウンロードショップ「DLsite」! - トップページ

ニコニコ

日本最大級の動画サービス、ニコニコ(niconico)。動画にコメントを付けて楽しむニコニコ動画や、生放送番組にリアルタイムでコメントを付けられるニコニコ生放送のほか、イラスト・マンガ・最新ニュース・ゲームなど、エンターテイメントを全て無料で楽しめる!

援交・児童ポルノ | アリス倶楽部

今回は東京を代表する歓楽街・池袋にてインタビューしてきました。 情報によると、池袋のとある公園に女子中学生の立ちんぼが現れるとか。 ...

Abema | 無料動画・話題の人気作品 テレビ&ビデオで見放題

緊急速報をはじめとした24時間放送のニュースのほか、オリジナルのドラマや恋愛リアリティーショー、アニメ、スポーツなど、国内最大級の26,000エピソードを、いつでもどこでも好きな時にお楽しみいただけます。

COMMENTS


19644:
2021-04-19 22:07

祝〷ャニマス』3周年! 表紙、アンケート結果発表、キャスト&開発スタッフインタビューなど、30ページ特集【先出し週刊ファミ通】 キャストインタビューは ・近藤玲奈さん ・土屋李央さん ・紫月杏朱彩さん&山根綺さん co/BS…

19647:
2021-04-19 13:58

アルスマグナ 4/21 リリース 『Bim Bim Bump!』 📺「MUSIC B.B」📺 2週目 ✨アキラ、タケル、泉奏、ダイチ、スバル、リンネが インタビュー出演! 4/19~4/25…

19648:
2021-04-19 13:35

VENTEEN JAPAN NEWS] 2021年4月20日(火)5:50~8:00 日本テレビ系「ZIP!」にSEVENTEENがインタビュー出演!

19643:
2021-04-19 12:19

有村架純ちゃんがインタビューで「可愛くなるために努力していることは?」って聞かれて「何もしてないって言うのがかっこいいんでしょうけど、めちゃくちゃやってます。ジムにも行きますし、肌のお手入れもしますし、ビタミンもとるし、タンパク質もとるし…

19642:
2021-04-19 06:37

【アニサマ2021】 Newヤクルトカロリーハーフの アニサマ公式飲料決定🎊を記念して✨ #ヤクルト×アニサマの コラボインタビュー連載スタート‼️ 第1回目は #SB69 から #DOKONJOFINGER の #伊東健人 さんと #小松昌平…

19645:
2021-04-19 04:32

子供用ハーネスに当事者以外の賛否の声なんて何の意味もない。ワクチンのこともそうだが、安易に街頭インタビューしてネタにするテレビ番組やめてほしい。

19646:
2021-04-19 03:44

NHKテキスト5月号発売開始!学び応援メディア「学びの秘訣」でゆりやんレトリィバァさんのインタビューも公開! @PRTIMES_JPより

19649:
2021-04-19 02:55

VENTEEN JAPAN NEWS] 2021年4月20日(火)5:25~8:00 フジテレビ系「めざましテレビ」にSEVENTEENがインタビュー出演!

Recommended

TITLE
CATEGORY
DATE
トラスコ中山、AIを利用した物流プラットフォームを構築へ
IT関連
2021-06-16 20:48
スターフォーム、「Zoho CRM」導入でアナログ対応の業務時間を従来の約5分の1に
IT関連
2021-01-27 22:18
NTT西日本、いちご発売 「あべのハルカス」で10日から
くらテク
2021-08-11 06:43
米国の転職者の確定拠出年金を集約するCapitalizeがシリーズAで13.1億円を調達
フィンテック
2021-02-16 14:27
Pythonより30%高速目指す「Pyston」–開発者が語る次の目標
IT関連
2021-08-09 16:34
ブロッコリーの収穫期をドローン画像とAI解析で診断、スカイマティクスの葉色解析サービス「いろは」が生育診断提供開始
人工知能・AI
2021-05-28 09:24
千鳥饅頭総本舗、人事労務SaaSを導入–会社全体の業務改革に活用
IT関連
2021-07-03 06:51
Twitter、画像の自動トリミングバイアス調査結果 白人と女性をわずかに優遇
アプリ・Web
2021-05-21 06:15
AWS、わざとクラウド障害を起こすサービス「AWS Fault Injection Simulator」提供開始
クラウドユーザー
2021-03-18 05:20
Excelの感覚でアプリを作成–ローコード開発言語「Power Fx」の使い所
IT関連
2021-04-25 16:47
第93回アカデミー賞で、Apple TV+アニメと映画がノミネート
イラスト・デザイン
2021-03-17 07:25
日本初のフリマアプリ「FRIL」創業者、今度は「家計簿アプリ」で起業 「日本一になれなかった悔しさ」ばねに (1/3 ページ)
くわしく
2021-07-17 14:53
企業のお知らせ配信サイト「PR TIMES」で漏えい 発表前の情報258件に不正アクセスの痕跡
企業・業界動向
2021-07-10 21:48
「ぼくの地球を守って」「高嶺と花」全話無料公開 白泉社のまんがアプリで
くらテク
2021-06-05 01:51